GENERATIA APP

28.00 lei

În stoc

Cartea prezintă impactul folosirii permanente a media digitale asupra formării identității, a trăirii intimității și a dezvoltării imaginației (ceea ce autorii numesc ”cei trei I”) tinerei generații de astăzi (”generația app”). Autorii ajung la concluzia că există două feluri de aplicații și de moduri de a le folosi: aplicații inspiratoare  și aplicații care produc dependență.

Cartea este de recomandată nu numai ”generației app”, dar și tuturor celor care au de a face cu educația acesteia în sens larg.

BONUS: La achizitionarea carţii, primiti un CD gratuit cu Conferinta Internationala „TEACHERS FOR THE KNOWLEDGE SOCIETY”

200 în stoc

Cartea profesorului de psihologia cogniției și educației de la Universitatea Harvard, Howard Gardner, și a mult mai tinerei sale doctorande, Katie Davis, prezintă profund, nuanțat și sprijinit de investigații pe teren bine concepute, impactul folosirii permanente a media digitale asupra formării identității, a trăirii intimității și a dezvoltării imaginației (ceea ce autorii numesc ”cei trei I”) tinerei generații de astăzi, pe care autorii o numesc ”generația app” (”app” fiind prescurtarea uzuală a termenului ”application”, adică ”aplicație”). Autorii ajung la concluzia că există două feluri de aplicații și de moduri de a le folosi: aplicații inspiratoare  și aplicații care produc dependență.

 

După ce analizează pe larg conceptul de ”generație” din trei perspective – biologică, culturală și tehnologică – autorii dedică câte un capitol pentru fiecare dintre cei ”trei I” și prezintă impactul major asupra acestor trei dimensiuni ale formării personalității la tineri. Astfel, folosirea permanentă a rețelelor de socializare și comunicarea online schimbă modul cum își definesc tinerii propria identitate; de asemenea, comunicarea intermediată de tehnologie (care tinde să fie mai răspândită decât cea directă) duce la o modificare a manierei de exprimare, în sensul unei vulgarizări a acesteia; iar imaginația și creativitatea, cel puțin în expresia lor scrisă, se restrâng atât în conținut, cât și în expresie. Cu toate acestea, autorii încheie într-o notă optimistă (”Aplicații pentru o lume mai bună”): după opinia lor, noile tehnologii digitale, folosite cum trebuie, sunt o șansă pentru dezvoltări nebănuite:

”Ca indivizi, ca grupuri și culturi, tinerii vor decide (…) să exploreze parcursuri proprii, să-și dezvolte identitatea, să acceadă la forme profunde de relaționare și să deschidă direcții creatoare care nu au fost anticipate niciodată.”

Cartea se încheie cu un capitol de concluzii și o anexă metodologică, din care cititorul află modul cum au fost concepute investigațiile și cum au fost interpretate rezultatele. O bibliografie bogată completează acest volum, care aduce o nouă perspectivă asupra unei teme foarte actuale.

Autori

Howard Gardner, Katie Davis

Disciplina

Tip carte

Nivel ciclu scolar

Nivel clasa

, , , ,

Editura

Editie carte

An aprobare

Tip coperta

Dimensiune coperta

Numar pagini